måndag 16 juli 2007

Tillbaka på jobbet!


Fördelen med att ta semester tidigt är att det är lugnt på jobbet när man kommer tillbaka. Nu har jag precis satt mig ner med en kopp kaffe för att ta en liten fikarast med mig själv. Det känns sorgligt att semestern redan är slut men jag ska försöka njuta ändå, gå hem lite tidigare ibland, ta längre luncher och däremellan förbereda inför hösten.


Minnena från en härlig semester är skön osynlig vän, mer påtagligt är de extra kilon som lyckas smyga på varje semester, trots morgonrundor med jogging och promenader. Det är väl minskad träning i kombination med ökat intag som är boven i dramat. Men så skönt att bara få njuta dessa veckor. Nu blir det annat, för tar jag det inte direkt blir det desto svårare i höst när middagar och olika bjudningar försvårar valet av man äter.


Jag har gått ut stenhårt med dagliga promenader och ett par pass i veckan. Man vill ju att kläderna ska sitta skönt i höst!!


Jag känner en viss vånda inför hösten, år för år trappas det upp vad jag vill åstadkomma och trots att jag är ganska duktigt på att säga nej finns det tillräckligt mycket som är så intressant att jag bara inte kan tacka nej. Jag har återigen anmält mig till en kurs i höst vilket alltid brukar var utvecklande men som tar en hel del tid. Jag har lovat mig att det inte ska få gå ut över min familj i form av irritation men har väl tvingats vara lite väl frånvarande ibland. Jag funderar ibland över min egen inställning eftersom det inte är någon annan än jag själv som ställer kraven på mig. Ett visst mått av otillfredsställelse är nyttigt intalar jag mig. Jag lovar mig själv att vara vaksam så att jag inte "går in i väggen". Kanske just att blogga är ett sundhetstecken just för att det ger ett utlopp, en tid för reflektion och en inte alltför slavande inställning till jobbet. Vad vet jag? Nej nu måste jag nog ta tag i min mail!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett sundhetstecken tycker jag är att du ser risken. Det räcker långt. Jag sitter också på jobbet ;) Det är helt okej, njuter av att det fläktar sommarluft från fönstret. Må gott idag!