tisdag 31 juli 2007

Partnerbyte med överraskning!

Efter helgens begivelser var det dags att byta partner. Jag fick en partner med snabb respons och vackra välkända drag. Det har nämligen varit min partner tidigare. Min man fick en yngre modell som är stark och väl utrustad. Ja, vi bytte alltså bilar med varann! Jag är ganska tråkig när det gäller bilar. De ska vara praktiska, gärna nya och min nya bil har uttag för iPod! Min man skulle gärna se mig i en sportigare bil men jag tror att han liksom jag inte skulle vilja lägga alltför mycket pengar på något som så snabbt förlorar i värde som en bil. Jag inbillar mig att det inte skulle spela någon roll hur mycket jag än tjänade skulle det vara svårt att prioritera en bil, hellre resor, prioritera bra lösningar i hemmet och gärna städhjälp!

När jag skulle ta min mans bil hem från jobbet igår och gick ner i parkeringsgaraget för att blippa upp bilen så såg jag den lilla lappen. Ett litet vikt kvitto från en tvättautomat som låg på sätet. Jag blev alldeles varm när jag insåg att han åkt förbi mitt garage, haft med sig extranyckeln och lagt dit lappen. Kanske hade han ett annat ärende till stan, jag har faktiskt inte frågat, men bara omtanken att med en liten gest förgylla min dag är tillräcklig för mig!



1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara din man ... :D