torsdag 26 juli 2007

Sommar, sommar, sommar...

Under somrarna prenumererar jag på P1:s sommarprogram som jag lyssnar på i min iPod, när jag promenerar, åker och handlar, går på stan och vill undvika olika aktivister som vill stjäla tid från min lunch. Det jag gillar mest är när personliga erfarenheter och inställningar berörs. Göran Zachrisson som är TV komentator berättade med stor respekt och sorg om att han och hans far aldrig lyckades få en ömsesidig relation. Göran Lambertz citerade någon klok person som sagt till honom: "- Det bästa du som far kan göra för dina barn, är att älska deras mor." Sedan fick vi följa med i Anja Perssons inre dialog under ett slalomlopp som verkligen visar vilken inställning hon har! Ska se till att mina idrottande barn får lyssna på den sändningen.

Det finns en hel del som man kanske inte håller med om i dessa sändningar, men alla pratar utifrån sin situation och man kan alltid få med sig något. Nästan alltid i alla fall. Vissa berättar saker man önskade man slapp veta. Camilla Läckberg var intressant att höra på och hon inspirerade mig att ta tag i min egen önskan att skriva. Därav mina nya länkar. Det återstår en hel del program och vissa har jag inte hunnit med än så länge men sommar är inte slut än. Alice Timander som dog i somras var intressant att lyssna på, jag lät även barnen lyssna på en bit av hennes program och så var det någon vildmarksperson som pratade dal-mål som hade en helt fantastisk historia att berätta men framför allt en underbar livsglädje.

Så har du inte lyssnat än så finns det en del guldkorn denna sommar, sommar, sommar...

Inga kommentarer: