måndag 30 juli 2007

Jobba i semestertider


Att gå tillbaka till jobbet efter en tidig semester är lite kvalfullt. Man ser hur solbrännan flagar bort, den oundvikliga hösten då man måste upp i spinn igen närmar sig. När det väl är igång brukar jag trivas men varje år våndas jag lite. Delvis beror det säkert på att man inte är så effektiv på jobbet som man borde vara inför den annalkande hösten. Men det finns också fördelar, det är rea på stan och man kan gå en liten sväng varje dag för att se när just det man tittat på sjunkit i pris så att det är ett riktigt kap. Man kan blogga lite (på kafferaster....)


Jag passar på att träna lite extra nu när inte skjutsande av barn, föräldramötet, åtaganden och resor för jobbet tar min tid. Jag tränar några gånger i veckan på gym men går också på dagliga promenader. Det slår mig vilket vackert skådespel som äger rum varje dag med en publik som inte skulle ge en lönsamhet. Häromkvällen var himlen rosa och speglade sig i sjön, en skönhet som inte skulle kunna fångas på bild.

Inga kommentarer: