tisdag 17 juli 2007

En kopp kaffe kanske?

För mer än 5 år sedan hälsade vi på kompisar som hade en kaffemaskin som gjorde kaffe på nymalda bönor. Kaffet var så gott!! Dessutom var det smidigt att bara kunna gå förbi och trycka fram en kopp kaffe utan att behöva brygga en hel kanna. Vi har ofta tänkt på och drömt om att en dag införskaffa en sådan bryggare. Men nu är det gjort!! Jag fick precis besked om att den skickats iväg och vi borde ha den imorgon. Kaffebönor köpte jag in igår kväll när jag ändå skulle handla en massa mat till återställarlivet efter semestern.

Jag ser fram mot att kliva upp på morgonen och ta en kopp espresso som en början på dagen. Lite vardagslyx som förhoppningsvis kommer att förgylla mornarna framöver. Med tonårstjejer som rest utomlands har de hittat den stora kaffekedjan Starbucks och går gärna med sin Starbucks-termosmugg till bussen. Det måste de tycka är såå coolt. Jag undrar om jag kommer vilja dricka kaffet på jobbet? Kanske måste skaffa mig en egen Starbucks termos.



2 kommentarer:

Anonym sa...

*L* ... det är en HÖJDARE! Tyvärr gick min helautomatiska apparat sönder förra året ... så nu har jag en prima ny dock utan möjlighet att i maskinen mala bönorna ... men det gör jag vid sidan om ;)

Jag har BYTT, helt om, ändrat rubbet … uppdatera ev länkar och rss … och kom tillbaka till mig och ”treflickor”
http://treflickor.squarespace.com
Hälsn tidigare ”solusfemina” :)

Filifjonkan sa...

Hua, hoppas vår håller!

Jag ska nog hitta dig igen!