måndag 7 januari 2008

2008 - ett mellanår?

Jag gillar verkligen nyårstiden. Reflektera över året som varit och tänka på vad man förväntar sig av det nya året. För något år sedan sa en välbetald kollega till mig att han hade ett mellanår, dvs han drog inte in några intäkter utan glassade mest runt och snackade med "grabbarna". Så skulle jag aldrig kunna göra, skulle inte ha samvete till det. Men är det kanske så att det är jag som har fel. Varför ska man alltid försöka överprestera, ställa högre krav på sig själv än andra gör, eller vad ens chef gör. Ta ansvar får sådant som egentligen är chefens ansvar....


Så jag funderar faktiskt på att tagga ner lite. Vet inte om jag klarar av det. Jag skäms nästan att det skriva om något så skamligt!

I år har jag i alla fall hittat lite nya trevliga bloggar och för säkerhetsskull har jag lagt dem på min lista för att komma ihåg att kika in ibland. Jag önskar er alla ett härligt 2008 - kanske ett mellanår!

2 kommentarer:

Arga Mamman sa...

Hej där! Såg att du hälsat på hemma hos mig - och jag trodde att det var en annan "Filifjonka" som jag haft besök av... Men si då hade jag ju fel - trevligt att göra din bekantskap!

Filifjonkan sa...

Hej Arga Mamma,
Jag hittade dig och såg en tvillingfilifjonja men utan blogg. Trevligt att du kom förbi!