måndag 21 maj 2007

Livskvalitet - ett slit

I helgen blev jag sittande på kvällarna på uteplatsen och beundrade trädgården som är så grön och vacker. Nästan ingen insyn, tyst, fågelkvitter. Barnen tassar in och ut för att också sätta sig ner en stund att njuta. Ahhh livskvalitet!

Samtidigt känner jag att jag har skärsår på händerna, värk i ryggen av att gräva, hittar lite jord under naglarna och inser hur jag slitit i flera dagar för dessa stunder. Men det är väl så det är med allt som är värt något, att man får slita för det. Men så nöjd man blir med resultatet.

Rabatten på bilden är inte min, utan från en park, själv har jag en betydligt mer lättskött planering, ganska långt från uteplatsen så att man slipper se ogräset. Men just denna helg finns det inget ogräs men det lär väl inte dröja trots mitt arbete denna helg!

Inga kommentarer: