torsdag 5 april 2007

Sagor och sagor

Där jag befinner mig i livet nu ser jag mycket som händer som förvånar och som man inte alltid kan bemöta. När man vill försöka påverka människor eller grupper att inte agera utifrån förutfattade meningar så är det inte alltid rätt att gå till attack. Det gäller att välja sina strider. Ibland sitter jag i sammanhang där rent ut sagt korkade uttalanden görs kan jag bemöta det med humor och ironi gör jag det ibland annars är strategin att vänta på ett bättre tillfälle. Man kan också använda ett sådant tillfälle om man träffar någon som var med just då. Man kanske vill göra något för att påverka integreringen och då kan man ju nämna att "det finns ju människor som tycker (uttalandet)" vilket inte främjar en öppenhet och innovativ utveckling på arbetsplatsen/samhället.

Ja, jag vet att det låter luddigt och jag önskar ibland att jag skulle kunna vara öppnare på en blogg men jag måste nog ha några år till på nacken. Jag har sett spelet, spelet att låtsas att man tänker hjälpa till (när andra sitter och hör). Spelet med mycket snack och lite verkstad. Bara man syns och hör, uteblivna resultat kan man alltid skylla på andra.

Hur jag än formulerar min sagor så är det trots allt så att verkligheten överträffar dikten.

Inga kommentarer: