måndag 9 april 2007

En skatt!!

Jag har många gånger pratat om att jag skulle vilja ha kursböcker som ljudböcker. Gärna för barnen men också när man själv läser någon extra kurs så att man kan utnyttja tiden bättre. Nu har jag hittat en skatt!! Något som jag redan kände till var att itunes har skapat något man kallar itunes U där universitet lägger upp föreläsningar som man kan ta del av: http://www.apple.com/education/products/ipod/itunes_u.html Men idag hittade jag:
VangoNotes. Dessa går att köpa via itunes eller via audible.com Jag tror att det är en kortversion av kursböckerna. Dessutom hittade jag företaget som gör dessa böcker och såg att de har en sida för det man i USA kallar för secondary education. Där fanns det gratis material för att kunna göra läxor som jag inte hunnit undersöka närmare http://www.phschool.com/

Men jag köpte mig en bok via itunes så nu kan jag bli lite klokare när jag är ute och promenerar, kör bilen eller går och handlar.

Jag undrar bara vilket universitet/högskola som ska bli först med detta i Sverige!!

Inga kommentarer: