torsdag 17 juli 2008

Sommar, sommar, sommar

Jag vaknar så gott som alltid först i familjen, jag går de korta stegen till postlådan och hämtar tidningen. Försöker gå barfota så länge som möjligt på hösten. Trycker på kaffebryggaren och väljer en liten espresso i en röd liten kopp. Smyger ut i uterummet och slår mig ner med den underbara utsikten av en grön, grön trädgård. Sommar, ahhh...

Under dagen lyssnar jag på något sommarprogram och närs av kloka ord, funderingar eller humor. Det kan vara Peter LeMarcs berättelse om vad som händer när man aldrig får ett nej i barndomen, Amelias berättelse som börjar med att hon skulle blivit en abort eller Mat-Tinas tros chock. Jag njuter.

På kvällen lite tid med familjen som inte är tillbaka i skola eller jobbar, lite prat, lite mys varvat med några sidor i den spännande romanen av Wilbur Smith.

Nu väntar jag bara på att de löparskor jag sett ut ska reas ut!

Inga kommentarer: