måndag 28 juli 2008

Ryssland igen!


Med kort varsel fick jag veta att jag snart ska åka till Ryssland igen. Det är en hel del papper som ska fyllas i för att överhuvudtaget få komma dit. Tre gånger har jag tidigare varit i St Petersburg med det vackra vinterpalatset. Bilden tog jag under en resa förra våren, det var inte lika vackert i november. Det som finns kvar på min minnesbild från den senaste resan är två unga pojkar som var militärer som hade långa skräddarsydda ullkappor i snöovädret. Det stämde inte riktig med deras unga fjuniga ansikten.
Den här gången bär det längre ut åt öster, förbi Moskva. Hoppas jag hinner kika på Röda torget. Nu gäller det att läsa och förbereda sig. Rysk TV kan dyka upp och då vill man inte verka helt tappad bakom en vagn! Jag som har lite svårt för större siffror, jag menar är försvarsbudgeten 300 miljoner, 3 miljarder eller 30 miljarder?? Allt är ju mycket pengar. Lyckligtvis är jag bättre på att se sammanhang, trender och kan förhoppningsvis svänga till det om jag skulle behöva!

1 kommentar:

Anonym sa...

välkommen