torsdag 1 januari 2009

2009 - the best year ever

Jag har stora förhoppningar för det här året trots att världen runt omkring ser ut som den gör. För familjen finns det intressanta utmaningar för oss, barnen ska göra sina val delta i olika uttagningar och det kommer säkert dyka upp fler möjligheter under året. 

2008 har varit ganska tufft för mig personligen, har haft ganska mörka tankar vid några tillfällen. När det blir så tufft blir jag först lamslagen och plågas av hur låst jag känner mig. Efter att ha pratat med någon bestämmer jag mig för hur jag ska förhålla mig till situationen och vad JAG kan göra för att det ska ske en förändring. I vissa fall under 2008 har det "strategiska" beslutet varit att avvakta och ligga lågt men det är något som verkligen nöter på mig. Jag vill kunna ta en rak och bra diskussion för att sedan kunna komma fram till hur situationen bäst kan lösas. Att vara passiv innebär ju att jag inte riktigt kan göra mitt bästa. 

Därför har jag stora förväntningar på 2009 då förutsättningarna faktiskt förändrats, därför kan det bli "The best year Ever".

1 kommentar:

Anonym sa...

Då hoppas jag att det blir så för dig.

Kan en klok kvinna som du komma med klocka tankar till en förvirrad kvinna som mig?